Мистецтво
художнього слова має справу з різноманітними відтінками почуттів і смислів.
Важливо створювати приємну психологічну атмосферу уроку зарубіжної літератури,
коли взаємовідносини між вчителем і учнями будуються на принципах співробітництва,
довіри, взаємної поваги, коли словесник оберігає право учня на самостійний
вибір, право на помилку.
Ціннісно-смислові
компетенції при вивченні літератури передбачають:
- здатність до власної
інтерпретації вивчених художніх творів;
- розуміння авторської
позиції та своє відношення до неї;
- застосування
духовно-морального досвіду в життєвих ситуаціях.
Література як мистецтво
передбачає емоційний характер навчання, адже відсутність емоцій на уроці –
джерело байдужості учнів та їхнього небажання навчатися. Для розвитку емоційної
компетенції можна використовувати наступні завдання:
- передача настрою,
враження, почуття від музики, архітектури, кіно;
- змалювання
внутрішнього світу літературного героя в кольоровій палітрі;
- розучування ролей в
окремих драматичних творах або уривках;
- створення
твору-імпровізації під музику;
- виписування із твору
найбільш яскравих рядків, які сподобались учню;
- опис почуттів, які
народилися під впливом даного поетичного твору;
- прийом «палітра
емоцій».
Учнів потрібно навчити
сприймати за прочитаним текстом життя з його сумом та радістю, відчувати
роздуми та переживання, висловлені автором.
Немає коментарів:
Дописати коментар