неділя, 8 жовтня 2023 р.

Формування емоційно – етичної компетентності на уроках зарубіжної літератури

 

  Мистецтво художнього слова має справу з різноманітними відтінками почуттів і смислів. Важливо створювати приємну психологічну атмосферу уроку зарубіжної літератури, коли взаємовідносини між вчителем і учнями будуються на принципах співробітництва, довіри, взаємної поваги, коли словесник оберігає право учня на самостійний вибір, право на помилку.

Ціннісно-смислові компетенції при вивченні літератури передбачають:

- здатність до власної інтерпретації вивчених художніх творів;

- розуміння авторської позиції та своє відношення до неї;

- застосування духовно-морального досвіду в життєвих ситуаціях.

Література як мистецтво передбачає емоційний характер навчання, адже відсутність емоцій на уроці – джерело байдужості учнів та їхнього небажання навчатися. Для розвитку емоційної компетенції можна використовувати наступні завдання:

- передача настрою, враження, почуття від музики, архітектури, кіно;

- змалювання внутрішнього світу літературного героя в кольоровій палітрі;

- розучування ролей в окремих драматичних творах або уривках;

- створення твору-імпровізації під музику;

- виписування із твору найбільш яскравих рядків, які сподобались учню;

- опис почуттів, які народилися під впливом даного поетичного твору;

- прийом «палітра емоцій».

Учнів потрібно навчити сприймати за прочитаним текстом життя з його сумом та радістю, відчувати роздуми та переживання, висловлені автором.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар