Пошуково - дослідницька діяльність може проводитися на всіх етапах уроку: під час вивчення біографії письменника, історії створення твору, огляду мистецької доби, теоретичного матеріалу, під час знайомства з твором. Вона допомагає зробити кожен урок цікавим, яскравим, розвиває творче мислення учнів, стимулює їх творчу активність, дає змогу глибше аналізувати художні твори. Для активізації Наприклад:
- Що таке бароко?
- Походження назви бароко.
- Людина у мистецтві бароко.
- Приклади бароко в архітектурі, живописі, музиці (назвати 3-4 приклади чи представники)
- Українське бароко (2-3 приклади).
- Ознаки бароко в літературі.
- Видатні представники літератури європейського бароко.
- Творчість Луїса де Гонгори (основні мотиви творчості).
- Творчість Джона Донна (основні мотиви творчості).
“Біографи”.
Знайти цікаві факти із життя Гете, вислови відомих людей про письменника, прототипи героїв творів, автобіографічність творів.
“Історики”.
Дослідити епоху, в яку жив письменник, історичні події, що вплинули на творчий шлях.
“Філософи”
Виписати і пояснити вислови Гете, що стали крилатими.
“Декламатори”.
Прочитати поезії Гете
Пошуково - дослідницька робота при вивченні поеми Гомера "Іліада"
. Об’єднати клас в групи за інтересами: літературознавці, історики, міфологи, філологи, мистецтвознавці, художники-ілюстратори. Кожна група отримала завдання:
- літературознавці – дослідити реальність існування та авторство Гомера;
- історики – дослідити історичні джерела про факт існування і зникнення Трої, встановити відповідність між реальними подіями Троянської війни і міфами;
- міфологи – встановити міфи, які лежать в основі сюжету «Іліади»;
- філологи – знайти крилаті вислови, які стали фразеологізмами, пояснити їх значення, знайти відповідники в українській мові;
- мистецтвознавці – прослідкувати, як гомерівські герої відтворені в мистецтві; художники – проілюструвати поему Гомера.
Приклади дослідницьких завдань
на уроках зарубіжної літератури у 6 класі:
- робота над крилатими виразами, такими як: «ахілесова п’ята», «яблуко розбрату», «троянський кінь» тощо
- поясніть причини деградації Скруджа;
- гуманістичний пафос повісті Ч.Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»;
- як науки та знання допомогли героям Ж.Верна;
- доведіть, що роман «П’ятнадцятирічний капітан» належить до пригодницької літератури;
- знайдіть у тексті оповідання Д.Лондона «Любов до життя» роздуми про життя;
- назвіть спільні риси вдачі Діка Сенда та Джима Гокінса.
Немає коментарів:
Дописати коментар