неділя, 8 жовтня 2023 р.

Пошукова діяльність учнів на уроках зарубіжної літератури

 Пошуково - дослідницька діяльність може проводитися на всіх етапах уроку:  під час вивчення біографії письменника, історії створення твору, огляду мистецької доби, теоретичного матеріалу, під час знайомства з твором. Вона допомагає  зробити кожен урок цікавим, яскравим, розвиває творче мислення учнів, стимулює їх творчу активність, дає змогу глибше аналізувати художні твори. Для активізації  Наприклад:

На основі прочитаного та переглянутого складіть письмовий інформаційний пакет за планом:
  1. Що таке бароко?
  2. Походження назви бароко.
  3. Людина у мистецтві бароко.
  4. Приклади бароко в архітектурі, живописі, музиці (назвати 3-4 приклади чи представники)
  5. Українське бароко (2-3 приклади).
  6. Ознаки  бароко в літературі.
  7. Видатні представники літератури європейського бароко.
  8. Творчість Луїса де Гонгори (основні мотиви творчості).
  9. Творчість Джона Донна (основні мотиви творчості). 


Завдання для пошуково - дослідницьких груп під час вивчення творчості Й.В.Гете

“Біографи”.

Знайти цікаві факти із життя Гете, вислови відомих людей про письменника, прототипи героїв творів, автобіографічність творів.


“Історики”.

Дослідити епоху, в яку жив письменник, історичні події, що вплинули на творчий шлях.


“Філософи”

Виписати і пояснити вислови Гете, що стали крилатими.


“Декламатори”.

Прочитати поезії Гете




Пошуково - дослідницька робота при вивченні поеми Гомера "Іліада"

. Об’єднати клас в групи за інтересами: літературознавці, історики, міфологи, філологи, мистецтвознавці, художники-ілюстратори. Кожна група отримала завдання:

  • літературознавці – дослідити реальність існування та авторство Гомера;
  • історики – дослідити історичні джерела про факт існування і зникнення Трої, встановити відповідність між реальними подіями Троянської війни і міфами;
  • міфологи – встановити міфи, які лежать в основі сюжету «Іліади»;
  • філологи – знайти крилаті вислови, які стали фразеологізмами, пояснити їх значення, знайти відповідники в українській мові;
  • мистецтвознавці – прослідкувати, як гомерівські герої відтворені в мистецтві;        художники – проілюструвати поему Гомера. 

Приклади дослідницьких завдань

на уроках зарубіжної літератури у 6 класі:

  • робота над крилатими виразами, такими як: «ахілесова п’ята», «яблуко розбрату», «троянський кінь» тощо
  • поясніть причини деградації Скруджа;
  • гуманістичний пафос повісті Ч.Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»;
  • як науки та знання допомогли героям Ж.Верна;
  • доведіть, що роман «П’ятнадцятирічний капітан» належить до пригодницької літератури;
  • знайдіть у тексті оповідання Д.Лондона «Любов до життя» роздуми про життя;
  • назвіть спільні риси вдачі Діка Сенда та Джима Гокінса.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар